2-jarige braakt bloed, wordt blauw en overlijdt in t’ ziekenhuis – doctoren sturen waarschuwing naar ouders

-Advertentie-

Het gebeurde twee dagen na Kerstmis in 2015. Stephanie en Brian Florer’s dochter Brianna verliet deze wereld. Volgens The Olkahoman en New York Daily News was ze slechts twee jaar oud.

Dat nieuwsgierige kinderen dingen in hun mond stoppen, is niet ongewoon en vaak volkomen ongevaarlijk; gewoon een andere manier voor ze om dingen te verkennen. Sommige dingen kunnen echter een nieuwsgierige peuter fataal worden.

Geen van de ouders wil dat hun kind pijn lijdt. Gelukkig is hun lijden meestal meestal van korte duur; problemen worden aangepakt en het leven gaat verder.

Helaas is dat niet altijd het geval. Met dit in gedachten mogen we de kleine Brianna nooit vergeten.

Brianna Nikole Florer was two years old when she passed away after swallowing a button battery. RIP Brianna­čĺĽ(25th November 2013-28th December 2015)

Geplaatst door Little Angels in Heaven op Dinsdag 28 november 2017

Brianna stierf na het vinden van iets op de vloer en legde het in haar mond temidden van kerstvieringen met haar familie. Het was een kleine batterij, vergelijkbaar met die hieronder:

Volgens rapporten is het precies onbekend wanneer ze de batterij heeft opgegeten, hoewel het maximaal zes dagen v├│├│r haar dood was.

Parents, grandparents, aunts, uncles, teachers…this is a story you need to read! Sweet, little Brianna Florer loved…

Geplaatst door Tess Maune op Maandag 4 januari 2016

Aanvankelijk vertoonde de tweejarige tekenen van koorts, hoewel deze niet te hoog was. Toen, twee dagen na Kerstmis, werd ze blauw in het gezicht. Ze begon bloed over te geven en werd via een ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

Geplaatst door Stephanie Florer op Woensdag 6 januari 2016

De batterij die ze had ingeslikt was begonnen met het lekken van zuur wat door Brianna’s slokdarm en haar contante ader raakte. Doordachte dokters deden alles wat ze konden, het was al te laat. Het gezin moest Nieuwjaarsweekend doorbrengen met het plannen voor een begrafenis, terwijl elke kerst nu een herinnering is voor het gezin over het tragische lot van hun geliefde dochter.

Haar grootvader Kent Vice legde uit aan The Olkahoman met tranen in zijn ogen dat ze “een kleine engel” was, en dat hij haar vele malen goed had verzorgd terwijl haar ouders werkten.

Volgens het National Capitol Poison Center werden tussen de jaren 2005-2014 11.940 gevallen van kleine slikbatterijen door kinderen gemeld. 15 van die kinderen stierven, volgens de Britse krant Daily Mail.

Hieronder kan je een verslag bekijken van de Britse BBC News, waar artsen actief waarschuwen voor de gevaren van kleine batterijen.

Als je batterijen in een afstandsbediening of iets dergelijks hebt, doe het batterijklepje dan altijd dicht, zodat je kinderen ze niet kunnen aanraken.

Help ons door deze waarschuwing op Facebook te DELEN, zodat meer mensen begrijpen hoe gevaarlijk het is om batterijen te bewaren waar kinderen bij kunnen.

-Advertentie-

Wat vind jij? Reageer hieronder